Elektronicaketen Block heeft uitstel van betaling aangevraagd.

Dat heeft eigenaar Ed de Block dinsdag laten weten.

Doordat consumenten steeds vaker de hand op de knip houden, zag Block zijn omzet en winstmarge de laatste jaren steeds meer onder druk komen te staan. Ook kampte het bedrijf met snel toenemende concurrentie van onlineverkoop.

Bank grijpt in bij Block

,,Vanwege de oplopende verliezen binnen het bedrijf en ongewijzigd slechte vooruitzichten door de economische malaise, heeft de bank maatregelen genomen waardoor het bedrijf in betalingsproblemen is gekomen. Het onvermijdelijke gevolg was, dat surseance van betaling aangevraagd moest worden”, aldus De Block.

Familiebedrijf Block is opgericht in 1955 en telt 20 filialen. Bij de keten werken ongeveer 180 mensen. De Block benadrukt dat zijn directie alle medewerking zal verlenen bij pogingen om zoveel mogelijk werkgelegenheid te behouden in geval van verkoop van delen van het bedrijf.

Eerder deze week werd bekend dat ook iCentre, verkoper van Apple-apparatuur, surseance van betaling heeft moeten aanvragen. En onlangs viel het doek voor Free Record Shop.

Het zijn maar enkele namen van winkelketens die de combinatie van zuinige consumenten en moorderde concurrentie van het internet niet hebben aangekund.

Lees ook:
Winkel failliet: wat kun je als klant?

 

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl